מס רכישה דירה להשקעה

מס רכישה עבור דירה להשקעה

כאשר רוכשים דירה להשקעה יש להידרש בקפידה לנושא המס, מאחר שהוא מהווה חלק בלתי נפרד מעלות ההשקעה. על מנת למקסם את היתרונות ואת ההטבות העשויות להינתן לכם חשוב שתתייעצו, תחילה, עם עורך דין הבקיא בנושא. יש חשיבות האם רוכש הדירה או עושה זאת כאדם פרטה כיחיד, או במסגרת קבוצת רכישה או חברה. נושא נוסף שחשוב לברר האם אתם זכאים להנחות ולהקלות המוענקות לעולים חדשים, לנכים, לנפגעי פעולת איבה, למשפחות שכולות של חללי צה"ל  ועוד. למיצוי הסיכוי לקבלת פטורים והנחות מומלץ להתקשר עם אנשי מקצוע הבקיאים בתחום.

גורם נוסף שחשוב לקחת בחשבון הוא מועד הרכישה, כך שיתאים באופן מרבי לשינויים שחלו במדרגות המס כמו כן חשוב לבחור באופן מושכל את מסלול המיסוי על דמי השכירות בנכס על פי נתוני הרוכש.

חשוב ביותר לדעת, כי יש לדווח לרשות המיסים על ביצוע עסקת הרכישה בתוך 30 יום ממועד החתימה על ביצועה ולשלם תוך 60 יום מיום החתימה.

חישוב מדרגות מס הרכישה מתעדכנות פעם בשנה, באמצע חודש ינואר. ניתן לראות את הנתונים בטבלה המתפרסמת ברשומות.

סביר להניח כי דירה להשקעה כי דירה שנייה או יותר, לעובדה זו עשויה להיות השפעה על גובה המס, שכן כל רכישה של דירה נוספת היא מיסוי גבוה של בין שמונה ל- 10 אחוזים משווי הדירה. לדוגמה: רכישת דירה ראשונה במיליון ₪ פטורה ממס בעוד על רכישת דירה שנייה בסכום זה חל מס רכישה בסכום של 80.000 ₪.

היבט חשוב ורלוונטי שעשוי לעניין את הרוכש הפוטנציאלי הוא האפשרות לביצוע תכנון מס- מוכר, מקובל ולגיטימי – מה שיפחית את עלות המס הכוללת, במיוחד עם ההעברה נעשית בתוך המשפחה הגרעינית, כגון: רכישה על שם מי מבני המשפחה, העברת הדירה ללא תמורה, נאמנויות, הקדשים ועוד.

חשוב להתוודע אל המסלולים השונים למיסוי של משכירי דירות. יש חשיבות לבחינתם על פי הנתונים האישיים של המשכיר, שכן שיעור המס נגזר על פי גובה ההכנסה הכוללת של כל הדירות המושכרות.

שלטונות המס נדרשים בחומרה רבה למעלימי הכנסות כמו גם למי שאינם מדווחים על עסקאות. אין ספק כי המחיר שעלול להיגבות מכם, בכסף אבל לא רק בו, על אי דיווח או התחמקות מתשלום מס רכישה עלול להיות גבוה ביותר. בשל מורכבותו של הנושא בכלל והאפשרות לנצל את ההטבות השונות שאתם עשויים ליהנות מהם בהינתן הפרטים הייחודיים שלכם, אין ספק כי רצוי בהחלט להתקשר עם עורך דין מקצועי המכיר את הנושא לפרטי פרטיו ויוכל להמליץ לכם מה לעשות על מנת לשלם את הסכום הנמוך ביותר.

במקרה זה, מילוי חובת ההוכחה על היותכם אנשי חוק המשלמים את הנדרש מהם חלה עליכם, החל בדיווח על ביצוע עסקת רכישה בתוך שלושים יום מיום החתימה עליה וכלה בשישים יום, שבמסגרתם עליכם לשלם את המס.