נוהל גילוי מרצון

•    רוצה לדעת כיצד מתבצע גילוי מרצון?
•    מעוניין בעזרה מקצועית בתחום המס?
•    מוכן להתקדם רק אם מדובר בהליך אנונימי?

נוהל גילוי מרצון מובא לכם על ידי רשות המיסים ונוצר כדי להילחם בפשע ובהעלמות מס בשוק השחור. ניתנת לך ההזדמנות ליזום מהלך ולהיות מי שפונה ביוזמתו לרשויות ולעדכן על מס שלא דווח ותוכל אף לבצע זאת באופן אנונימי. נוהל גילוי מרצון משתלם עבורך וימנע הסתבכות בעבירות פליליות הנוגעות להעלמת מס.

נוהל גילוי מרצון –  מה זה אומר?

בוא נעשה לך קצת סדר. נוהל גילוי מרצון יעשה בדרך כלל על ידי אנשים אשר לא דיווחו על המיסים שלהם לרשויות ללא כל כוונת זדון אלא עקב טעות אנוש וחוסר הבנה בתחום המס.נוהל זה מאפשר לאותם אנשים לדווח באופן מלא ומפורט על כל המיסים שלהם שלא דווחו מסיבה זו או אחרת ולשלם את מלוא הסכום בהתאם לדרישות החוק. רשות המיסים מתחייבת להעניק חסינות פלילית לאותם אנשים שינקטו בהליך של גילוי מרצון ויבצעו את כל השלבים הנקובים על פי חוק. חשוב שתכיר כי ישנם שלושה מסלולים של נוהל גילוי מרצון:

•    מסלול רגיל לגילוי מרצון – אנונימי
•    מסלול גילוי מרצון מקוצר

להלן פירוט מלא יותר על כל מסלול ומסלול –

מסלול רגיל לגילוי מרצון – אנונימי

נוהל גילוי מרצון במסלול הרגיל יעשה על ידי כל אדם המעוניין להצהיר על הון/הכנסה בלתי מדווחת. הוא יצטרך להיות בטוח כי בזמן שפנה לרשות המיסים לבצע גילוי מרצון אין כל חקירה או בדיקה בעניינו שכבר מתנהלת. חשוב להכיר כי רשות המיסים רשאית לא לאשר את בקשת אותו אדם לגילוי מרצון אם קיים ברשותה מידע הקשור לאותה בקשה שאינו יושב בקנה אחד עם הודאת אותו אדם. את כל פירוט ההוראות לביצוע נכון ומדויק של נוהל גילוי מרצון תוכל לראות באתר רשות המיסים. גילוי מרצון אנונימי תקף רק עד סוף שנת 2018 (אלא אם כן תוכרז הארכה נוספת) ועל כן עליך להזדרז אם זה המסלול שבחרת. במידה ולא דיווחת על הכנסותיך למס הכנסה תוכל להגיש בקשה בעילום שם ולברר כמה מס עליך לשלם לרשויות. כל ההוראות הקיימות במפורט באתר רשות המיסים של המסלול הרגיל, תקפות גם לגילוי מרצון אנונימי.

מסלול גילוי מרצון מקוצר (לא אנונימי)

מסלול זה מיועד לאנשים אשר יודעים בוודאות שהסכום שעליו לא דיווחו הוא סכום נמוך יחסית. במסלול זה אין אפשרות לגילוי מרצון אנונימי ויש להזדהות כבר מהשלב הראשון.הטיפול בבקשות במסלול המקוצר לא יעלה על שלושים יום ממועד הבקשה והדוחות המבוקשים לפקיד השומה שמטפל בתחום זה. לאותו פקיד יש הזכות לא לאשר את הבקשה על פי הנתונים שבידו ולהעביר את הטיפול בבקשה למסלול הרגיל.

לכל אחד מהמסלולים המובאים כאן יש את הדרישות שלו ויש לפעול על פי הוראות רשות המיסים המפורטות באתר שלהם. חשוב לדעת כי כבר בתחילת התהליך עליך לבחור את המסלול המתאים לך. בכל המסלולים קיים סעיף של חסינות פלילית. בכל מקרה תדע כי עדיף לדווח ולשלם את מה שאתה צריך לרשויות על פי חוק מאשר להיתפס ולהיות מועמד לדין פלילי ואז לשלם הרבה יותר, אז הבחירה איך לפעול היא בידיים שלך.