רואה חשבון אמריקאי לסיוע בגילוי מרצון

רשויות המיסוי בארץ ובעולם נלחמות בתופעת הכסף השחור, הלבנת הון ובתופעת אי דיווח על הכנסות כדי להימנע מתשלומי מס. הכללים בארצות הברית מחייבים כל אזרח אמריקאי לדווח על בעלות בחשבון פיננסי המתנהל מחוץ לארצות הברית ולדווח על הכנסותיו מחוץ לארצות הברית. רבים לא עומדים בתנאים אלה ועומדים בסכנה לאישום בעבירה פלילית וקנסות כבדים.

כדי לעודד הסדרה של דיווחים, ארצות הברית מאפשרת לאזרחיה להימנע מאישום בעבירה פלילית והסתבכות עם החוק האמריקאי הנוקשה על ידי תוכנית לגילוי מרצון.

בשורות הבאות נסביר מהי תוכנית גילוי מרצון בארצות הברית ואיך אזרח ישראלי שהוא גם אזרח אמריקאי יכול להסתייע בשירותיו של רואה חשבון אמריקאי לגילוי מרצון.

תכנית לגילוי מרצון בארצות הברית

ישראל וארצות הברית חתומות על הסכם לשיתוף פעולה בתחום אכיפת חוקי המיסוי בשם FATCA. הגופים הפיננסיים בישראל מחויבים לדווח לרשות המיסים הישראלית על חשבונות של ישראלים אזרחי ארצות הברית. רשות המיסים הישראלית מעבירה את המידע לרשות המיסים האמריקאית (IRS).

כתוצאה מהסכם זה, אזרח ישראלי בעל אזרחות או גרין קארד בארצות הברית, המחזיק בחשבון בישראל לא יוכל להתחמק מדיווח על הכנסותיו בישראל לרשות המיסוי האמריקאית.

במסגרת התוכנית, מאפשר מס ההכנסה האמריקאי לאזרחים אמריקאים, להגיש דו"חות ולתקן דו"חות משנים קודמות על הכנסותיהם מחוץ לארצות הברית מבלי שייחשפו לסיכון של אישום פלילי וקנסות.

התוכנית מאפשרת קבלת חסינות מהליך פלילי בשל גילוי מרצון של מידע שטרם נמסר לרשויות המס בארצות הברית. זהו תהליך מורכב ומומלץ להסתייע ברואה חשבון אמריקאי לשם כך.

מדוע דרושים שירותים של רואה חשבון אמריקאי לגילוי מרצון?

בקיאות בתוכנית גילוי מרצון
קיימות מספר תוכניות לדיווח על הכנסות שלא נכנסו לדיווחי קודמים והן כוללות הגשת דו"חות מתוקנים, תשלומי מס וקנסות ברמות שונות לפי התוכנית.

הצטרפות לתוכנית מעמידה את הנישום בסיכון לקנסות לכן מומלץ להיעזר ברואה חשבון אמריקאי לגילוי מרצון אשר בקי בפרטי התוכניות השונות, מבין את התנאים ואת ההתאמה של הנישום לתוכנית. חשוב שיהיה מומחה בתכנוני מס ובעל יכולת לפעול  בשיתוף פעולה עם רשות המיסים האמריקאית.

בקיאות בכללי דיווח אמריקאיים
רואה חשבון אמריקאי פועל בסביבה בה כללי הדיווח השגרתיים הם מורכבים, מועדי הדיווח נוקשים וטעויות עלולות להיות בלתי נסלחות. הוא מכיר ויודע את כללי הדיווח הפדרלי ומועדם, יודע מתי יש צורך בהגשת דו"חות נוספים על פי כללי הדיווח המשתנים במדינה השונות.

ייצוג מול רשות המיסים האמריקאית
רואה חשבון אמריקאי יכול לייצג אזרחים ישראלים מול כל ערכאות המיסוי האמריקאיות. הוא מתעדכן בשינויים והיכרותו עם פתרונות המס לסוגיות מיסוי מורכבות, מאפשרת לו לייעץ וללוות את הנישום באופן מקצועי.

לסיכום, מומלץ לשכור את שירותיו של רואה חשבון אמריקאי מומחה ובקי בחוק האמריקאי אשר יכול לסייע לאזרחים אמריקאים המתגוררים בישראל להצטרף לאחת מהתוכניות של רשות המיסים האמריקאית, לגילוי מרצון של הכנסותיהם מחוץ לארצות הברית עם נזק מינימלי וללא חשיפה מיותרת.