< הקודם
הבא >

סליקה לעסקים בישראל

אתר טוקבק
מאת: אתר טוקבק, פורסם: 31.03.10, 19:19

כשמדברים על סליקה בהקשר של כרטיסי אשראי, בדרך כלל מתכוונים לאותה פעולה שבה בעל עסק מחייב לקוח עבור מוצר או שירות אשר הוא מספק לו. סליקה במובן המוחשי יותר מתבצע על ידי מסוף כרטיסי אשראי הפועל מול חברות האשראי המקומיות, ובישראל חברת כאל, ישראכרט, ולאומי קארד. מסוף כרטיסי אשראי אלפי עסקים בישראל עדיין ממשיכים לחייב את לקוחותיהם באמצעות מסוף אשראי קופסתי מהדור הישן. מסוף קופסתי שכזה דורש קו טלפון יעודי, תופס מקום, מצריך מהלקוחות המתנה עד שהוא יתפנה, ולא מאפשר התנהלות מהירה וחכמה.

תחום המסופים בישראל התפתח, ועתה הגענו למסוף אשראי מהדור ה-3. מסוף אשראי דור 3, הנקרא גם מסוף וירטואלי, עושה שימוש בטכנולוגיה מתקדמת המאפשרת לצמצם באופן ניכר את הזמן שנדרש לביצוע כל עסקה, לפקח בצורה נוחה ויעילה (בזמן אמת) על כל המכירות והעסקאות שביצע צוות העובדים, והכי חשוב – לאפשר לצוות המכירות שלך להקדיש יותר זמן למכירות ויצירת רווחים. מסוף אשראי TRANZILA זהו ממשק ניהול ידידותי ומתקדם המאפשר לסוחרים לצפות אונליין בנתונים אודות המכירות שבוצעו על ידם וההכנסות שהניבו העסקאות.

אין צורך בתהליכי הורדות תוכנות או התקנה מורכבת, אפשר לנהל ולייצוא דוחות לקובץ אקסל לפי כל חתך שמתאים לצרכי העסק, והכי חשוב - אין צורך בקו טלפון או ציוד תקשורת כלשהו. ניתן להתחבר למסוף אשראי TRANZILA מכל אמצעי תקשורת המחובר לרשת האינטרנט, לרבות מחשבים ניידים, מחשבים נייחים, טלפונים חכמים ואפילו מהאייפון. סליקה באינטרנט מסחר באינטרנט הולך ונתפס כסביבה שיווקית אטרקטיבית ויעילה במיוחד.

בסביבת האינטרנט, המסחר יחסית פתוח במונחים של גישה לקהל הפוטנציאלי – באופן כזה לעסקים מכל הגדלים יש את היכולת לחשוף את מוצריהם באותה הזירה בה מתחריהם ענקי התעשיה נמצאים. די בדומה לתהליך הסליקה בחנות ממשית, תהליך סליקה באינטרנט באתר מסחרי פועל באותה התצורה: לקוח בוחר מוצר, ניגש לעמוד המכירה המאובטח ומזין את פרטי האשראי שלו. השוני הוא במערכת הסולקת את כרטיס האשראי.

הקמת מערכת סליקה עצמאית כרוכה בעלויות רבות הכוללות אמצעי אבטחת מידע מתקדמים, קווי רוחב פס גבוהים, שרתים יעודיים זמינים ומהירים, אישורים מיוחדים מחברות האשראי כמו תקן PCI DDS Level 1, ועוד. לרוב אתרי המסחר בעולם, ההשקעה במערכת סליקה שכזו אינה כדאית. בכדי שאתרים יוכלו לבצע סליקה באינטרנט, קיימות חברות המספקות שירותי סליקה על בסיס שירות, והן מתחלקות לשני סוגים עיקריים: מתווכים של סליקה – אלו הן חברות המספקות שירותי סליקת כרטיסי אשראי במודל "הארנק". על פי מודל זה החברות הללו הן אלו המזכות את חשבון הבנק של גולשי האתר, ורק לאחר מכן מעבירות את הכסף לחשבון בעל העסק. תצורה זו אינה פופולרית בישראל במיוחד, אולי משום שלישראלים חוששים יותר שהכספים של העסק יהיו שייכים ומנוהלים על ידי גורם צד שלישי.

ספקי שער סליקה - חברות הפועלות על מודל Application Service Provider, קרי אפליקציית סליקה מתבצעת על ידי "מנוע" סליקה מרוחק היושב על שרתים הממוקמים בתחומה של נותנת השירותים. בשיטת עבודה זו התוכן והקוד של אתר האינטרנט נמצאים בשליטה מוחלטת של בעל האתר ועל ידי שתילת מספר שורות קוד נסתרות נשלחים הפרמטרים שמולאו על ידי הצרכן לשרתי החברה הסולקת. בישראל, רובם המכריע של האתרים אשר גובים תשלומים באינטרנט עושים זאת בעזרת החברת סליקה באינטרנט, טרנזילה. מערכת טרנזילה מאפשרת שורה של אפשרויות סליקה ייחודיות ומתקדמות שנותנות פתרון מקיף לסוחר האלקטרוני:

• תמיכה באמצעי התשלום של חברת פייפאל, אמצעי התשלום הנפוץ ביותר בעולם שזה לא מכבר פתח את משרדיו בישראל. אפיק התשלום של פייפאל מאפשר גביית תשלומים בכל העולם בצורה בטוחה ויעילה ביותר.

• סליקת כרטיסי אשראי עם תמיכה במגוון כרטיסים כמו ויזה, מאסטרכארד, אמריקן אקספרס, דיינרס, וכרטיס ישראכרט מקומי.

• אפשרות קבלת תשלומים באמצעות הוראות קבע בנקאיות

• תמיכה בלעדית במערכת עיסקה בטוחה באינטרנט 3